Poniżej prezentujemy krótkie informacje na temat realizowanych w naszej szkole projektów edukacyjnych. W większości przypadków realizują je uczniowie klas drugich.
Nazwa projektu |
Cel |
Opiekun |
„Czy warto oszczędzać energię za pomocą energii odnawialnych?” |
Zapoznanie z pojęciem energii odnawialnej, umiejętności praktyczne wykorzystania „czystej energii”.
Wykorzystanie umiejętności manualnych do stworzenia centrum o energii odnawialnej
|
mgr inż. Paweł Biela |
„Jak zwierzęta przystosowują się do środowiska?” |
Poznanie grup systematycznych zwierząt
Poznanie związku między budową organizmów a miejscem ich zamieszkania
Rozwijanie umiejętności: - Organizacji pracy - Selekcji zebranych materiałów - Współdziałania - Posługiwania się komputerem - Korzystania i poszukiwania różnych źródeł informacji - Rozwiązywania problemów - Kulturalnego dyskutowania - Prezentowania
|
mgr Ewelina Zlezarczyk |
„Uroczystości 3 Maja - Nowoczesny patriotyzm” |
Kształtowanie postawy obywatelskiej i patriotycznej
Świętowanie polskości i rozwijanie poprzez ten fakt dumy narodowej
|
mgr Jarosław Pietrzak |
„Dzień Zielonego energetyka” |
Kształtowanie postaw ekologicznych w celu wywołania u nich zachowań przynoszących wymierne efekty oszczędzania energii
Przygotowanie lokalnych propozycji działań w zakresie racjonalnego gospodarowania energią, współpraca w grupie.
|
mgr Krystyna Oliwa |
„Why am I proud of Poland?” “Dlaczego jestem dumny z Polski?” |
Rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem angielskim – mówienie, wyrażanie swoich poglądów, zaprezentowanie przez uczniów rezultatów ich poszukiwań i przemyśleń – sławne osoby , wydarzenia, miejsca z których jesteśmy dumni, - rozwijanie uczuć patriotycznych poprzez refleksje i poszukiwania materiałów do prezentacji.
Przygotowanie prezentacji na płytach CD, prezentacja ustna, przygotowanie plakatów i ich prezentacja.
|
mgr Barnadeta Gibała |
„Jak żyją na co dzień mieszkańcy Burkina Faso?” |
Uczeń samodzielnie dociera do informacji w książkach, prasie, mediach elektronicznych na temat Afryki Zachodniej
Uczeń poznaje warunki życia, problemy społeczne, gospodarcze i edukacyjne oraz kulturę mieszkańców Burkina Faso
Uczeń tworzy wypowiedzi w następujących formach gatunkowych: zaproszenie, ogłoszenie, życzenia, artykuł, sprawozdanie, list.
Uczeń prezentuje program artystyczny dotyczący stylu życia, obyczajów i kultury Afrykańczyków.
Uczeń dokonuje otwarcia wystawy fotografii „Czerwone i czarne”. Ziemia i ludzie Afryki Zachodniej”
|
mgr Anna Pardyak |
„Żyj zdrowo i aktywnie” |
Propagowanie wiedzy o zdrowym stylu życia
Uświadomienie wpływu odżywiania na zdrowie człowieka
Uświadomienie roli aktywności fizycznej na zdrowie człowieka
Wyrobienie nawyku zdrowego odżywiania, aktywności fizycznej
Wyrobienie nawyku dbałości o własne zdrowie
Ukazanie konsekwencji złego odżywiania i braku aktywności na zdrowie człowieka
Dbałość o higienę i wyrobienie nawyków higienicznych
|
mgr Wojciech Kaźnica mgr Teresa Salawa mgr Jolanta Żaba |
„Jestem Europejczykiem, poznaję Europę” |
Określenie swojego miejsca w kulturze ZJEDNOCZONEJ EUROPY
Opanowanie podstawowych informacji na temat czterech wybranych krajów Unii Europejskiej oraz UE (symbole narodowe, charakterystyczne stroje, kultura, tradycje itp.)
|
mgr Magdalena Dziewońska mgr Bożena Magiera mgr Marta Kasperek |
„Ściana pozytywnych myśli” |
Zapoznanie z pojęciem „grafitti” jako odmianą tzw. streetartu Umiejętność odnajdowania granicy między sztuką a wandalizmem.
Uczeń potrafi zaproponować temat haseł do realizacji , wykonać projekt grafitti (krój liter używanych w tej sztuce, poszukiwanie własnych rozwiązań problemów plastycznych
|
mgr Robert Kostecki mgr Beata Baczyńska |
„Patrz i zapamiętaj” |
Zapoznanie uczniów z podstawowymi problemami współczesnego świata, szczególnie w aspekcie różnic rozwoju cywilizacyjnego pomiędzy globalnym południem a globalną północą.
Wykształcenie umiejętności aktywnego uczestnictwa w życiu publicznym.
|
mgr Janas Bogusław |
Z czego można zrobić „Dziady”? |
Utrwalenie wiadomości dotyczących dramatu „Dziady” cz II, twórczości A. Mickiewicza a także kultury romantycznej
Wykorzystanie zdolności manualnych uczniów
|
mgr Anna Woźniak |
Co by było gdyby … Odys lubił grzyby? |
Rozwijanie zainteresowań literackich i kulturalnych
Przygotowanie spektaklu/musicalu
|
mgr Zbigniew Wiącek |
Jakie tradycje i zwyczaje są wciąż żywe w krajach Wielkiej Brytanii? |
Poznanie tradycji i zwyczajów, poszerszenienie wiedzy nt. krajów angielskiego obszaru językowego
Wyszukiwanie nowych informacji korzystanie z różnych źródeł, współpraca w grupie
|
mgr O`Mahony Monika |
Jak oszczędzając energię elektryczną pozytywnie wpływamy na stan środowiska naturalnego? |
Poznanie w jaki sposób można oszczędzać energię elektryczną
Poznanie korzyści wynikających z oszczędzania energii Wykorzystanie praktycznych i manualnych umiejętności uczniów. Wzbudzenie w uczniach poczucia odpowiedzialności za środowisko Stworzenie Kącika energii elektrycznej
|
mgr Sławomir Mosiężny |
Sytuacja małych, lokalnych kin w epoce multipleksów. |
Rozwijanie zainteresowań związanych ze sztuką filmową ( kształtowanie umiejętności analizy dzieła filmowego, odczytywania języka filmu).
Nakręcenie krótkometrażowego filmu o lokalnym kinie.
|
mgr Magdalena Miętka |
Czy piosenki angielskie mogą pomóc w nauce języka? |
Rozwijanie umiejętności uczenia się języków poprzez właściwy dobór materiałów edukacyjnych (w tym przypadku piosenki). Rozwijanie umiejętności zbierania i przetwarzania informacji (ankieta). Rozwijanie umiejętności językowych słuchania i wymowy (wspólny występ na konkursie piosenki) stworzenie dwujęzycznej ankiety internetowej dot. piosenek w nauce języka Stworzenie dla biblioteki szkolnej katalogu piosenek wraz z zestawem ćwiczeń do wykorzystania w nauce
|
Barbara Lemaniak |