Oddziały Gimnazjalne

Szkoły Podstawowej

nr 2 im. Bohaterów Westerplatte

w Myślenicach

uwaga

Nowa strona Szkoły Podstawowej nr 1 im. Juliusza Słowackiego znajduje się pod tym adresem: www.sp1myslenice.pl

Interblok

 

03.02.2012 r. odbyły się kolejne zajęcia INTERBLOK – u. Naszym zadaniem było stworzyć wulkan, z którego wylewa się lawa. Użyliśmy do tego półlitrowej butelki, masy solnej (lub gipsu) oraz wielu innych dodatków m.in. piasku, ziemi, żwiru. Następnie zmieszaliśmy różne substancje, by wytworzyć sztuczną lawę. Zrobiliśmy to na 3 sposoby:

 

- Sposób I – mieszanina octu oraz proszku do pieczenia

- Sposób II – mieszanina octu oraz sody oczyszczonej

- Sposób III – mieszanina octu, wody, proszku do pieczenia oraz sody.

 

Aby nasza lawa miała właściwy kolor musieliśmy dodać niewiele barwniku spożywczego lub farby.

 

Zajęciom towarzyszyła nie tylko świetna atmosfera, ale także efektowne wybuchyJ. Wspólnie obserwowaliśmy i ocenialiśmy nasze dzieła, a następnie zadowoleni zakończyliśmy zajęcia, sprzątając całą klasę.

 

Mikołaj Krupa

 

Kliknij tutaj, aby obejrzeć galerię zdjęć. 

 

 

Tym razem nasza klasa zajmowała się tematem „Jak powstają skały osadowe?”. Celem zajęć było uporządkowanie naszych wiadomości o skałach osadowych oraz wykonanie modelu sedymentacji warstw skalnych. Do stworzenia tej pracy używaliśmy wielu materiałów np. gips budowlany, piasek, ziemia, żwir oraz kredę. Nasze modele przedstawiały różne rodzaje skał m.in. wapienie, piaskowce oraz iły. Cały czas panowała w klasie świetna atmosfera. Możemy być z siebie dumni, ponieważ to zjawisko naturalne, które powstaje przez miliony lat, my wykonaliśmy w niecałe 2 godziny.

 

Mikołaj Krupa kl. IIIB

 

 

20 stycznia 2012 r. odbyły się kolejne zajęcia projektu INTERBLOK. Tym razem dotyczyły one geografii. Temat brzmiał: "Jak wykonać model wywierzyska, w którym woda wypływa pod ciśnieniem?". Wszystkie grupy tworzyły według swojej wyobraźni modele skał krasowych. Wykonywane one były ze styropianu, gipsu oraz innych potrzebnych materiałów.  Zajęciom towarzyszyła miła atmosfera oraz współpraca między uczniami. Z powodu używania gipsu sprzątanie sali po zajęciach trwało więcej, niż samo budowanie, ale nie przeszkodziło to nam wrócić do domu z bardzo dobrymi humorami.

Mikołaj Krupa kl. IIIB

 

Efekty pracy poszczególnych grup można zobaczyć na zdjęciach:

 

 

Kolejne zajęcia z Interbloku dotyczyły geografii. Temat zajęć brzmiał " Jak wykonać model wywierzyska, w którym woda wypływa pod ciśnieniem?". Zapraszamy do obejrzenia kolejnych zdjęć z zajęć Interbloku – jak widać ciekawych, „brudnych” i nietypowych :)

 

 

Kolejne zajęcia Interbloku dotyczyły chemii. Temat zajęć brzmiał - "Ile witaminy C jest w skoku owocowym?" Jak to obliczyć skoro na opakowaniu nic o zawartości tej witaminy nie wspominają?? Tak jak powyżej: jak to można sprawdzić?? Otóż na tych zajęciach poznaliśmy dość ciekawy sposób. Oto on:


Składniki:
1.Woda
2.Skrobia
3.Opakowanie witaminy C
4.Jodyna

12 grudnia odbyły się dwa ostatnie zajęcia Interblok z matematyki. Były zupełnie różne. Pierwszy z nich nosił nazwę: „Jak matematyka rozwiązuje problemy społeczno – ekonomiczne?”. Na przygotowanych płytach wiórowych o wymiarach 0,5m x 0,7m narysowaliśmy drogę pomiędzy trzema miejscowościami, które stworzyły trójkąt. Później wyznaczaliśmy miejsce na zbudowanie oczyszczalni ścieków w równej odległości od każdej wsi. Do tego potrzebowaliśmy ciężarków i sznurka. Drugim zadaniem na tym bloku było narysowanie drogi pomiędzy dwudziestoma domkami campingowymi. Na kartce zaznaczyliśmy przypadkowe punkty, a potem połączyliśmy je tak, aby między nimi była jak najkrótsza odległość. Na tym zakończyły się pierwsze zajęcia.

W  poniedziałek – 5 grudnia uczestniczyliśmy w ramach Interbloku w dwóch zajęciach blokowych:

1.Badanie odczynu różnych substancji za pomocą wskaźników kwasowo- zasadowych. 

2.Otrzymywanie wskaźników kwasowo - zasadowych. Fenoloftaleina jako atrament sympatyczny.

 

Na pierwszym bloku jak sam tytuł zajęć wskazuje badaliśmy odczyny substancji z pomocą papierków wskaźnikowych.  Najpierw mieszaliśmy substancje, tworząc z nich roztwory. Następnie badaliśmy ich odczyn. Jedne się zabarwiały co oznaczało, że dane roztwory maja odczyn zasadowy lub kwasowy. Natomiast te, które się nie zabarwiły posiadały  odczyn obojętny.

 

W poniedziałek 28 listopada rozpoczęliśmy część Interbloku związaną z chemią. Realizowany temat zajęć brzmiał „Wytrącanie osadów nierozpuszczalnych soli”. Podczas zajęć zapoznaliśmy się z tabelą rozpuszczalności soli i wodorotlenków oraz ćwiczyliśmy zagadnienia z tym związane rozwiązując kolejne zadania i przykłady.

 

Otrzymywaliśmy również samodzielnie osady nierozpuszczalnych soli. Barwa niektórych osadów otrzymanych przez uczestników zajęć zaskoczyła nie tylko nas ale również nawet samego prowadzącego :-) 


Szkoła Podstawowa nr 2 z oddziałami gimnazjalnymi w Myślenicach

ul. J. Sobieskiego 1
32 - 400 Myślenice
woj. małoposkie
tel. (12) 272 13 38
fax (12) 272 13 38

e-mail:  

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

JSN Teki template designed by JoomlaShine.com