NAJNOWSZE INFORMACJE DOTYCZĄCE NABORU DOSTĘPNE SĄ POD PONIŻSZYM LINKIEM
(kliknij na poniższy odnośnik):
INFORMACJA O NABORZE (AKTUALIZACJA 6.06.2011)
W związku z naborem na nowy rok szkolny Dyrektor informuje, że w dniach:
- 22 czerwca (środa) w godz. od 11.00 do 14.00
- 27 czerwca (poniedziałek) w godz. 8.30 do 14.00
należy złożyć w Gimnazjum nr 1 następujące dokumenty:
- świadectwo ukończenia szkoły podstawowej
- zaświadczenie o zdaniu sprawdzianu po VI klasie
- 2 fotografie legitymacyjne
- ok. 35 zł. na ubezpieczenie
- 3 zł na dzienniczek ucznia (jeden na 3 lata)
- ok. 60 zł. na mundurek szkolny
Jeżeli rodzice mają jakieś prośby lub uwagi dotyczące własnego dziecka, a dotycza one organizacji pracy i naboru do klas I mogą je zgłaszać wyłącznie w formie pisemnej do Dyrektora Gimnazjum.
Informacja o naborze do klas I Gimnazjum nr 1
w Myślenicach w roku szkolnym 2011/2012
DOKUMENTY DO WYDRUKOWANIA: (Kliknij na nazwę podania aby pobrać dokument)
1. PODANIE O PRZYJĘCIE DLA UCZNIÓW SPOZA OBWODU SZKOŁY.
2. POTWIERDZNIE WOLI NAUKI DLA UCZNIÓW Z OBWODU SZKOŁY.
REGULAMIN REKRUTACJI NA ROK SZKOLNY 2011 - 2012
1.Podstawa prawna:
1.1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 20 lutego 2004 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do szkół publicznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz. U. Nr 26, poz. 232 z późniejszymi zmianami)
1.2. Decyzja Małopolskiego Kuratora Oświaty w Krakowie z dnia 4 stycznia 2011 r w sprawie terminów rekrutacji na rok szkolny 2011/2012 do publicznych gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych oraz szkół policealnych, określenia terminów składania dokumentów, potwierdzania woli podjęcia nauki w danej szkole, sposobów przeliczania na punkty ocen
z języka polskiego i trzech wybranych zajęć edukacyjnych, wyników egzaminu gimnazjalnego, sposobów punktowania innych osiągnięć kandydatów oraz zasad rekrutacji.
1.3. Statut Gimnazjum nr 1 w Myślenicach & 46
2. Zasady rekrutacji:
2.1. Do Gimnazjum nr 1 w Myślenicach przyjmowani są wszyscy uczniowie należący do obwodu szkoły. Zasięg terytorialny obwodu gimnazjum obejmuje miejscowość Polankę oraz następujące ulice:
A. Mickiewicza, Wł. Jagiełły, Jagiellońska, J. Długosza, Galla Anonima, M. Kopernika, Wł. Orkana, Marszałka J. Piłsudskiego, J. Matejki, Szpitalna, Wł. Broniewskiego, Fr. Żwirki i St. Wigury, L. Solskiego, W. Reymonta, St. Batorego, Senatorska, Słoneczna, Przemysłowa, Drogowców, J. Słowackiego, B. Joselewicza, Spytka Jordana, St. Żeromskiego, Rzemieślnicza, Gen. St. Maczka, Armii Krajowej, Gen. L. Okulickiego, J. Kasprowicza, J. Kraszewskiego, Kazimierza Wielkiego, K. Ujejskiego, E. Orzeszkowej, K. Przerwy-Tetmajera, Piastów, A. Asnyka, Wł. Łokietka, Partyzantów, H. Cegielskiego, I. Daszyńskiego, R. Bergela, Ogrodowa, Niepodległości, J. Poniatowskiego, T. Kościuszki, J. Kilińskiego, Rynek, J. Bema, M. Reja, K. I. Gałczyńskiego, M. Konopnickiej, Klakurki, P. Skargi, Królowej Jadwigi, A. Średniawskiego do numeru 74 włącznie, H. Jordana, R. Traugutta, H. Sienkiewicza, J. Fijałkowskiego, J. Sobieskiego, Tarnówka, Księżny Montleart, J. Wybickiego, Wł. Sikorskiego, K. Kniaziewicza, Legionów, H. Dąbrowskiego.
2.2 Do gimnazjum mogą być przyjęci uczniowie spoza obwodu szkoły. Rodzice tych uczniów, w imieniu swoich dzieci, mogą złożyć umotywowane podanie o przyjęcie do szkoły, którego wzór znajduje się w sekretariacie szkoły lub na stronie internetowej gimnazjum. Jednak decyzja o ich przyjęciu podejmowana jest dopiero po 30 kwietnia, w zależności od:
- ilości wolnych miejsc,
- wyników nauczania uzyskanych na koniec semestru pierwszego w roku szkolnym 2010/2011 (zachowanie i oceny co najmniej dobre) potwierdzonych przez daną szkołę podstawową.
2.3. W przypadku większej liczby chętnych niż wolnych miejsc o przyjęciu do gimnazjum uczniów spoza obwodu szkoły decydują:
- średnia ocen w semestrze pierwszym danego roku szkolnego,
- osiągnięcia ucznia w konkursach i zawodach sportowych,
- opinia wychowawcy klasy o predyspozycjach, zdolnościach ucznia.
2.4. Laureaci Małopolskich Konkursów Przedmiotowych (przyrodniczy, matematyczny, biblijny, humanistyczny) przyjmowani są do niezależnie od kryteriów zawartych w statucie szkoły.
2.5. Termin składania podań przez uczniów klas szóstych szkół podstawowych zamieszkałych poza obwodem gimnazjum:
od 1 marca 2011 r. do 22 kwietnia 2011 r. do godz. 12.00
2.6. Rekrutację przeprowadza się w następujących terminach:
a) 22 czerwca 2011 r. oraz 27 czerwca 2011 r. - składanie oryginałów świadectw ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczeń o szczegółowych wynikach sprawdzianu w klasie szóstej,
b) 30 czerwca 2011 r. godz. 9.00 - ogłoszenie list przyjętych do szkoły
2.7.Umotywowane odwołanie od decyzji można złożyć w terminie 7 dni od dnia podjęcia decyzji w sekretariacie szkoły.
2.8. Do klasy programowo wyższej przyjmuje się ucznia na podstawie:
- świadectwa ukończenia klasy programowo niższej w szkole publicznej lub szkole niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej tego samego typu
- odpisu arkusza ocen wydanego przez szkołę, z której uczeń odszedł,
- pozytywnych wyników egzaminów klasyfikacyjnych, przeprowadzonych na warunkach określonych w odrębnych przepisach - w przypadku przyjmowania do gimnazjum ucznia spełniającego obowiązek szkolny poza szkołą, na podstawie art. 16 ust. 8 ustawy.
2.9. O przyjęciu ucznia do gimnazjum ostatecznie decyduje dyrektor szkoły.
3. Dokumentacja
3.1. Uczniowie zamieszkali w obwodzie gimnazjum nie składają podań o przyjęcie do gimnazjum, jedynie potwierdzają wolę podjęcia nauki w formie określonej przez szkołę (dokument Potwierdzenie woli nauki).
3.2. Dokumentami potwierdzającymi wolę podjęcia nauki w gimnazjum są przede wszystkim:
a. oryginał świadectwa ukończenia szkoły podstawowej
b. oryginał zaświadczenia o wynikach sprawdzianu.
3.3. Podanie o przyjęcie do gimnazjum składa uczeń spoza obwodu gimnazjum, do którego po zakończeniu roku szkolnego dołącza:
- oryginał świadectwa ukończenia szkoły podstawowej
- oryginał zaświadczenia o wynikach sprawdzianu.
4. Postanowienia końcowe
4.1. Rekrutację w szkole przeprowadza zespół powołany przez dyrektora w skład którego wchodzi:
- dyrektor gimnazjum - przewodniczący
- zastępca dyrektora
- 3 nauczycieli
- pracownik sekretariatu
4.2. Szczegółowych informacji udziela sekretariat tel. 12-272-13-38