Oddziały Gimnazjalne

nr 2 im. Bohaterów Westerplatte

w Myślenicach

Wycieczka wschodnim szlakiem – Roztocze, Wyżyna Lubelska, Zamość

W dniach 18 - 20.05.2016r. odbyła się wycieczka klas 3b i 3f. Naszym celem był Roztoczański Park Narodowy, Rezerwat „Nad Tanwią”, Zwierzyniec, Zamość, Lublin, Zespół Pałacowy Zamojskich w Kozłówce oraz Sandomierz. Mieliśmy więc do obejrzenia najpiękniejsze miejsca wschodniego regionu Polski.

Pierwszego dnia na początku dotarliśmy do Roztoczańskiego Parku Narodowego. Leży on w środkowej części Roztocza, które ciągnie się od Kraśnika do Lwowa i jest najbardziej zalesionym parkiem narodowym w naszym kraju. Udaliśmy się na spacer po rezerwacie „Nad Tanwią” w Suścu, gdzie mogliśmy podziwiać słynne „szumy” czyli wodospady na rzece Tanew, a następnie do Zwierzyńca.

Kolejnym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie Zamościa, znanego jako perła renesansu. Zamojskie Stare Miasto jest wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO, więc musieliśmy je koniecznie zobaczyć. Widzieliśmy Rynek Wielki otoczony różnobarwnymi kamieniczkami, okazały Ratusz, Katedrę oraz dawny pałac Zamoyskich – założycieli miasta. Niestety pogoda nam nie dopisywała, dlatego po tak krótkiej wycieczce udaliśmy się do miejsca noclegowego.

Drugiego dnia rano wyruszyliśmy w kierunku Lublina. Naszym pierwszym celem był obóz koncentracyjny Majdanek. Był to niemiecki obóz zagłady nastawiony głównie na eksterminację Żydów. Widzieliśmy tam Pomnik Walki i Męczeństwa, baraki z komorami gazowymi, pamiątki będące dowodami okrutnej zbrodni niemieckiej oraz krematorium z piecami, w których palono ciała zabitych. Na koniec obejrzeliśmy także Mauzoleum z napisem „Los nasz dla was przestrogą”, wypełnione ziemią i prochami więźniów zamordowanych w tym obozie.

Potem pojechaliśmy do centrum Lublina, gdzie najpierw zobaczyliśmy zamek, w którym mieści się Muzeum Lubelskie. Później poszliśmy do Kaplicy Świętej Trójcy, która znajduje się na dziedzińcu zamkowym, a jej wnętrze jest w całości pokryte wspaniałymi freskami. Następnie przeszliśmy przez Bramę Grodzką w stronę Starego Miasta. Naszym celem była Wieża Trynitarska z platformą widokową na wysokości 40 metrów, z której można podziwiać cudowną panoramę miasta. Po zejściu z wieży udaliśmy się do Archikatedry św. Jana Chrzciciela i św. Jana Ewangelisty, która jest powszechnie uważana za perłę baroku na Lubelszczyźnie.Stamtąd skierowaliśmy się w stronę rynku, by zobaczyć Stary Ratusz oraz Bramę Krakowską.

Następnego dnia udaliśmy się do Zespołu Pałacowego Zamojskich w Kozłówce.We wnętrzach pałacowych zachował się autentyczny wystrój z przełomu XIX i XX wieku w stylu Drugiego Cesarstwa.Z zachwytem oglądaliśmy wielopokojowe wnętrze dawnej rezydencji Zamojskich, po czym wyszliśmy do wspaniałego ogrodu angielskiego, który otaczał pałac. Na koniec obejrzeliśmy wystawę jedynej w Polsce i nieznanej w innych krajach europejskich Galerii Sztuki Socrealizmu.

Ostatnim punktem naszej wycieczki był spacer po Sandomierzu. Obejrzeliśmy tam Zamek Królewski, Kościół Nawrócenia św. Pawła, po czym udaliśmy się na rynek, by zobaczyć Ratusz oraz Bramę Krakowską. Wróciliśmy do Myślenic w piątek wieczorem, bardzo zadowoleni z wyjazdu i pełni nowych wrażeń, ponieważ większość z nas nigdy nie była w tamtym regionie Polski.

Natalia Węgrzyn, kl.3f

Pełna galeria zdjęć – wycieczka klasy 3f – kliknij tutaj.

Szkoła Podstawowa nr 2 z oddziałami gimnazjalnymi w Myślenicach

ul. J. Sobieskiego 1
32 - 400 Myślenice
woj. małoposkie
tel. (12) 272 13 38
fax (12) 272 13 38

e-mail:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.