Oddziały Gimnazjalne

Szkoły Podstawowej

nr 2 im. Bohaterów Westerplatte

w Myślenicach

Dnia czwartego maja o godzinie 17:00 wyjechaliśmy z przystanku szkolnego. Do Wrocławia dojechaliśmy około godziny 22:00.

Drugi dzień rozpoczęliśmy o godzinie 9:00 od wyjazdu do Oddziału Muzeum Narodowego we Wrocławiu, gdzie obejrzeliśmy "Panoramę Racławicką". Ogromny obraz zrobił na nas wrażenie. Następnie do godziny 14:00 zwiedzaliśmy Wrocław z przewodnikiem Andrzejem Wiąckiem. Pan Andrzej pokazywał nam zabytkowe budowle i miejsca oraz opowiadał legendy i historie z nimi związane. Widzieliśmy budowle w stylu romańskim i gotyckim, oraz mogliśmy poznać okoliczności ich powstawania lub anegdoty dotyczące ich ciekawej nazwy, albo jakiegoś specyficznego fragmentu budynku. Odbyliśmy również prawie godzinny rejs po Odrze.

Później pojechaliśmy pod Halę Stulecia, aby obejrzeć pokaz fontann, a następnie pospacerować po Ogrodach Japońskich. Tam poznaliśmy parę ciekawych faktów dotyczących japońskiej kultury, przesądy i znaczenia wiązane z poszczególnymi roślinami i miejscami w ogrodach. Dowiedzieliśmy się również o paru tradycyjnych zwyczajach japońskich. Następnym punktem naszej wycieczki było wrocławskie Zoo, gdzie widzieliśmy strusie, kozy, hipopotamy, pingwiny i wiele innych zwierząt, oraz poznawaliśmy historie niektórych z nich. Mieliśmy szczęście zobaczyć bardzo płochliwego fenka.

O godzinie 17:30 pojechaliśmy do restauracji, gdzie zjedliśmy obiadokolację. Po przyjeździe do hostelu mieliśmy czas wolny. Mogliśmy wtedy spędzić czas razem i uczcić urodziny koleżanki z klasy, które miały miejsce właśnie tego dnia.

Trzeciego dnia rano mogliśmy kupić sobie coś w Hali Targowej lub po prostu pospacerować wewnątrz ogromnego budynku, w którym sprzedawano jedzenie na straganach. Następnie zwiedziliśmy Aulę Leopoldina i Wieżę Matematyczną, z której roztacza się piękna panorama Wrocławia. Czas od 14:20 do 15:15 spędziliśmy na rynku, poznając m. in. historię wrocławskich krasnali. Później pan Andrzej odprowadził nas na przystanek, pożegnał się z nami, a my wyruszyliśmy do domu.

O godzinie 20:50 w piątek dojechaliśmy do Myślenic. Wycieczka była udana, dowiedzieliśmy się wiele na temat Wrocławia. Bardzo cieszymy się, że mieliśmy okazję poznać to miasto.

Michał Jaśkowiec, Milena Polewka (1d)

Więcej zdjęć – klasa 1d we Wrocławiu - kliknij tutaj.

Szkoła Podstawowa nr 2 z oddziałami gimnazjalnymi w Myślenicach

ul. J. Sobieskiego 1
32 - 400 Myślenice
woj. małoposkie
tel. (12) 272 13 38
fax (12) 272 13 38

e-mail:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.