Oddziały Gimnazjalne

Szkoły Podstawowej

nr 2 im. Bohaterów Westerplatte

w Myślenicach

W dniu 12. 05. 2017 r. nasza klasa 1a pojechała na wycieczkę do Doliny Kościeliskiej. Od samego wyjazdu towarzyszyła nam bardzo mądra pani przewodnik – Renata Piekar. Podczas podróży autobusem opowiadała nam o różnych ciekawych historiach związanych z miejscowościami przez które przejeżdżaliśmy. Gdy dotarliśmy na miejsce, poszliśmy do Tatrzańskiego Parku Narodowego, a konkretnie Doliny Kościeliskiej – głównego celu naszej wycieczki.

Od początku panowała między nami bardzo miła atmosfera. Zadziwieni zobaczyliśmy na wzgórzach mnóstwo zniszczonych drzew przez wiatr halny. Gdy szliśmy szlakiem, obserwowaliśmy jak górale ubrani w stroje regionalne robią góralskie serki – oscypki, które wykonywane tradycyjnymi sposobami, mogliśmy też zakupić. Mijaliśmy również kapliczkę, którą według legendy ufundowali zbójnicy, by wynagrodzić za swe złe uczynki. Pogoda była piękna, więc wybraliśmy się również do Jaskini Mroźnej, której długość wynosiła pół kilometra. Podziwialiśmy tam skały wapienne wyrzeźbione przez wodę w rozmaite formy krasowe: stalaktyty, stalagmity oraz stalagnaty. Po wyjściu z jaskini poszliśmy do schroniska, gdzie mogliśmy odpocząć po długiej wędrówce.

Mimo wysokiej temperatury, w niektórych miejscach leżał jeszcze śnieg, więc rzucaliśmy się śnieżkami. Później wróciliśmy do autobusu. Mimo obolałych nóg, pojechaliśmy jeszcze na Krupówki. To był ostatni cel naszej wycieczki, dzięki której dowiedzieliśmy się wiele o Dolinie Kościeliskiej. To wydarzenie na pewno pozostanie na długo w naszej pamięci.

Nikola Uziel, Zuzanna Kaczorowska kl. 1a

Więcej zdjęć – kliknij tutaj.

Szkoła Podstawowa nr 2 z oddziałami gimnazjalnymi w Myślenicach

ul. J. Sobieskiego 1
32 - 400 Myślenice
woj. małoposkie
tel. (12) 272 13 38
fax (12) 272 13 38

e-mail:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.